Młodziutka Jo (Rita Tushingham) żyje z beztroską matką Heleną (Dora Bryan), która nie stroni od używek, przygodnego seksu i alkoholu. Decyzje i zachowanie Helen nie do końca podobają się Jo, która coraz bardziej oddala się od matki. Sytuacji nie pomaga także jawna niechęć i wrogie nastawienie do jej nowego wybranka - ustatkowanego i stanowczego Petera (Robert Stephens). Jo postanawia więc uniezależnić się od rodzicielki. Wkrótce poznaje biednego homoseksualistę Geoffreya (Murray Melvin), który zaprzyjaźnia się z dziewczyną i postanawia pomóc jej w problemach.
Tony Richardson, reżyser „Smaku miodu” zbudował scenariusz filmu na podstawie dramatu scenicznego (tzw. „dramatu kuchennego stołu”) autorstwa Shelagh Delaney. Rita Tushingham wciela się w postać Jo, brytyjskiej nastolatki z klasy pracującej, która mieszka razem z Helen — matką o libertyńskich poglądach. Samolubna matka nie obdarza Jo żadnymi uczuciami i podejmuje pochopną decyzję o ślubie ze swoim najnowszym chłopakiem, Peterem Smithem. Tymczasem Jo coraz bardziej się oddala. Najpierw podejmuje pracę w sklepie obuwniczym, aby zaraz potem wprowadzić się do mieszkania swojego pracodawcy, uprzejmego Geoffreya Inghama, który jest gejem. Oboje mieszkają razem w harmonii, aż do chwili, gdy przelotny romans z czarnoskórym marynarzem Jimmym kończy się ciążą Jo. Geoffrey nie zostawia jej na łasce losu i roztacza nad dzieckiem opiekę. Los chce, że ten szczęśliwy obrót spraw nie trwa długo, a w życie Jo i jej „rodziny” wkracza nienawistna Helen, wyrzucona z mieszkania przez Petera. Jako wiano przynosi ze sobą cały swój emocjonalnie destrukcyjny bagaż.